A jelen weboldalon elérhető online ajánlatok szolgáltatója és szerződéses partnere a HERVIS Sport- és Divatkereskedelmi Kft.
2060 Bicske, SPAR út 1.
Cégjegyzékszám: Cg.07-09-009280,
Közösségi adószám: HU11454609
Tel. : +36/80 180 040
E-mail: [email protected]
Ügyvezető: Dalnoki Balázs
HERVIS Sport- és Divatkereskedelmi Kft. ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSES FELTÉTELEI |
Hatályos: 2021.06.03.
a www.hervis.hu oldalon elérhető Hervis online shopra vonatkozóan
Tárhelyszolgáltató neve: SPAR Business Services GmbH (Information & Communication Services)
Tárhelyszolgáltató címe: Europastrasse 3, 5015 Salzburg
Tárhelyszolgáltató email címe: [email protected], [email protected]
Az ÁSZF ide kattintva tölthető le!
1. AZ ÁSZF ÉRVÉNYESSÉGE
A jelen Általános Szerződéses Feltételek (ÁSZF) kizárólag olyan fogyasztói (vásárlói) szerződésekre vonatkoznak, amelyek a www.hervis.hu oldalon keresztül a HERVIS Sport- és Divatkereskedelmi Kft.-vel (a továbbiakban röviden Hervis) jönnek létre. Vállalkozók/gazdasági társaságok részére nem történik értékesítés. Az ÁSZF a Hervis minden ajánlatára, szállítására és szolgáltatására érvényes. Az online vásárlás keretében csak olyan megrendelés kerül befogadásra, amely a megadott rendszeren keresztül elektronikus úton a Hervis online shopon keresztül érkezik. Egyéb módon érkezett rendeléseket (mint pl.: e-mail, telefon) a Hervis sajnos nem tud figyelembe venni.
A szerződés nyelve magyar.
A szerződés nem minősül írásbeli szerződésnek, azokat a Hervis nem iktatja, így az utólag nem hozzáférhető és nem megtekinthető.
A Hervis semmilyen magatartási kódex rendelkezéseinek nem veti alá magát.
Ha fogyasztóként (vásárlóként) regisztrál, és egy megrendelést lead, akkor a megrendelés elküldését megelőzően el kell fogadnia a rendelkezésre álló jelölőnégyzet kipipálásával. A Hervis jogosult az ÁSZF-et bármikor módosítani. Honlapon történő előzetes tájékoztatása mellett, egyoldalúan is módosítani. A módosított rendelkezések a hatályba lépést követően a Honlap első használata alkalmával válnak hatályossá a fogyasztóval szemben, azokat a módosítást követően leadott megrendelésekre kell alkalmazni.
Egyéb, más szerződéses feltételek, különösen a fogyasztók (vásárlók) szerződéses feltételei csak akkor érvényesek, ha azokat a Hervis kifejezetten elismerte. Ilyen esetben a vásárlás sajnos nem lehetséges addig, amíg a fogyasztó (a továbbiakban vásárló) a jelen Általános Szerződéses Feltételeket nem fogadta el.
2. AJÁNLATOK ÉS SZERZŐDÉSKÖTÉS
A megrendelés és szerződéskötés a hervis.hu-n keresztül kizárólag cselekvőképes (nagykorú személy, akinek a cselekvőképessége nincs korlátozva vagy kizárva) magyarországi, lakóhellyel rendelkező vásárlók számára lehetséges kizárólag magyarországi kiszállítással.
Megrendelés kizárólag a www.hervis.hu oldalon keresztül történhet.
Megrendelés folyamata
A Honlapon eladásra meghirdetett termékekre a Vásárló megrendelést adhat le a Honlapon keresztül a regisztrációt, majd bejelentkezést követően, de lehetősége van akár bejelentkezés nélküli rendelés leadására is.
Vásárló a megrendelni kívánt termék részletes jellemzőiről, áráról, a termék nevére vagy a terméket ábrázoló képre történő kattintást követően tájékozódhat.
Vásárló a termék jellemzőiről tájékoztatást nyújtó felületen található „Kosárba” feliratra kattintva választhatja ki a megrendelni kívánt terméket és helyezheti virtuális kosarába, és ugyanezen a felületen tudja megadni a termék mennyiségét, a darabszám melett található nyilak használatával. Ha a Vásárló kosarába helyezte a megrendelni kívánt termékmennyiséget, akkor a képernyő jobb felső sarkában található rövid összegző felületen ellenőrizni tudja a megrendelését és megtekintheti a kosár tartalmát a „Kosárhoz” feliratra kattitnva. Ha a vásárló a „Kosár” ikonra kattint, akkor a rendszer a kosár felületre navigálja, ahol a Vásárló egy összegző felületen megtudja tekinteni a kosárba helyezett termékek listáját, valamint törölni tud a kosárból a piros „X” gombra kattintva. Ha tovább szeretne a vásárló nézelődni a termékek között, akkor a „További termékeket vásárolok” feliratra kell kattintania, ha pedig nem akar tovább nézelődni, akkor a „Kasszához” feliratra kell kattintania. A megjelenő felületen a vásárló választhat, hogy bejelentkezik az oldalra, regisztrál, vagy regisztráció nélkül vásárol. Ha nem kíván regisztrálni, akkor a megjelenő piros nyílra kell kattintania a folytatáshoz. Ha regisztrál, akkor a következő adatokat kell megadnia a Hervis részére: név, születési adatok, cím, email cím, jelszó, majd miután elfogadta a jelölőnégyzet kipipálásával a Hervis Általános szállítási és szerződési feltételeit, akkor a „Regisztrálok most” feliratra kell kattintani. A „Rendelési opciók” menüponton belül ki kell választania a vásárlónak a szállítási címet és fizetési módot. Ezt követően a „Tovább a rendelés áttekintésékez” gombra kell kattintania. A megjelenő felületen („Rendelés áttekintése”) a vásárló egy összegző felületen áttekintheti megrendelését, a termékek listáját, a szállítási költséget, a fizetendő végösszeget. Ha nem az utánvétes fizetést választotta a vásárló, akkor a „Rendelés áttekintése” felületről a „Fizetés és rendelés” feliratra kattintva a „Fizetés” felületre érkezik, ahol a fizetési tranzakció lebonyolítására sor kerül, mellyel megtörténik a megrendelés elküldés a Hervis részére. Ha a vásárló az utánvétes fizetést választotta, akkor a „Fizetés és rendelés” gombra kattintva küldi el megrendelését a Hervis részére. Ezt követően az utolsó pont a rendelési folyamat során a „Visszaigazolás”, ahol a vásárló a „Rendelés-visszaigazolás nyomtatása” gombra kattintva kinyomtathatja a megrendelésének visszaigazolását. A megrendelés elküldése („Fizetés és megrendelés” gomb megnyomása) a Vásárló számára fizetési kötelezettséget keletkeztet.
A vásárló által elküldött ajánlat megérkezését a Hervis késedelem nélkül, de legkésőbb 48 órán belül automatikus visszaigazoló e-mail útján visszaigazolja a fogyasztó részére.
A rendelések elfogadása egy a rendelést megerősítő további e-mailen keresztül történik. E megerősítő e-mail minősül a Hervis részéről a vásárló által tett ajánlat elfogadásának, amellyel érvényes szerződés jön létre Hervis és a vásárló között. A vásárló mentesül az ajánlati kötöttség alól, ha késedelem nélkül, de legkésőbb 48 órán belül, nem kapja meg Hervistől az elküldött rendelésére vonatkozó visszaigazoló e-mailt. Ha a vásárló rendelését már elküldte a Hervis részére és hibát vesz észre a visszaigazoló e-mailben szereplő adatok tekintetében, azt 1 napon belül jeleznie kell a Hervis felé, a nem kívánt rendelések teljesítésének elkerülése érdekében.
A megrendelés visszautasítása és így a szerződéstől való egyoldalú elállás a Hervis számára bizonyos esetekben megfelelő indoklással lehetséges. Ha a Hervis egy online rendelést nem tud teljesíteni, arról a vásárlót haladéktalanul e-mailben értesíti. Ez történhet akár a rendelés visszaigazolását követően is, amennyiben a termékről kiderül, hogy eladhatatlan állapotú. (pl. sérült termék vagy sérült csomagolás stb.) A Hervis jogosult egyoldalúan elállni a szerződéstől, abban az esetben is, amennyiben a Vásárló által megrendelt termékek ára a Hervis belső rendszerének hibájából tévesen jelenik meg a honlapon (például a honlapon megjelenő ár első ránézésre is helytelen, vagy a termékre vonatkozó kedvezmény meghaladja az 50%-ot, úgy, hogy a termék nem része semmilyen különleges marketingkampánynak) és erről a hibáról a Hervis a fogyasztót tájékoztatja. Ebben az esetben a Hervis a lehető legrövidebb időn belül visszafizeti a fogyasztó részére a hibásan feltüntetett és a fogyasztó által megfizetett vételárat.
Törlés esetén,
- Ha bankkártyás fizetési módot választott, a törölt termék(ek) vételára automatikusan visszautalódik a számlájára a törléstől számított 10 munkanapon belül.
- Áruházi fizetés esetén(bankkártya/készpénz) az illetékes Áruházban térítik vissza Önnek a rendelés vételárát.
- Ajándékkártyás fizetés esetén, a törölt termék(ek) vételára új ajándékkártya formájában kerül visszatérítésre Önnek a törléstől számított 5 munkanapon belül.
A Hervis a termékeit kizárólag végfelhasználóknak és csak a háztartásban szokásos mennyiségben értékesíti.
Foglalás (azaz nem az előzőek szerinti vásárlás!) esetén a foglalást végző vásárló először egy visszaigazoló e-mailt kap a foglalás beérkezéséről. Ezt kővetően 24 órán belül egy megerősítő e-mailen vagy SMS-en keresztül történik a foglalás elfogadása Hervis részéről. Amennyiben a foglalni kívánt termék nem elérhető a vásárló által kiválasztott üzletben, úgy megerősítő e-mail vagy sms helyett erre vonatkozó tájékoztatót kap.
Eltérések a weboldalon megjelenített színek és a termékek tényleges színe között a vásárló számítógépének színbeállításaitól függően előfordulhatnak.
3. ÁRAK
A megrendelés időpontjában feltüntetett árak a mindenkori ország pénznemében történnek (beleértve a törvény szerinti általános forgalmi adót is), azonban az árak a szállítási költségeket nem tartalmazzák.
A termékek fizetése hitelkártyával, utánvéttel történhet (lásd 5. pont).
Az online vételár a szakszerű összeszerelés és beállítás díját nem tartalmazza!
A webshopban szereplő termék árak és promóciók eltérhetnek az üzleteinkben feltűntetett áraktól, valamint promócióktól.
Szállítási költségek küldeményenként:
Szállítás típusa/Termékkategória | Szállítási költség | Példák |
Click & Collect | 600 Ft | Átvétel az üzletben. |
Pick-up Box | 1300 Ft | GLS csomagautomata |
1 Kategória | 1900 Ft | Sztenderd szállítási költség a kínálatunk nagy részére – pl. ruházat, cipők, stb. |
2 Kategória | 1999 Ft | Pl. Síléc, snowboard, SUP, sícipő, gyermekkerékpárok, stb. |
3 Kategória | 3999 Ft | MPL szállítás - Sztenderd szállítási költség a kínálatunk nagy részére – pl. ruházat, cipők, stb. |
4 Kategória | 8999 Ft | Pl. felnőtt kerékpárok, ping-pong asztalok |
5 Kategória | 15999 Ft | Nagyméretű fitneszgépek, csocsóasztalok, bordásfalak |
A szállítási költségek magukban foglalják a mindenkori általános forgalmi adót (Áfa.).
4.1 Hagyományos csomagküldés
A költségek rendelésenként értendőek. Az összegek magukban foglalják a hagyományos csomagolást, a szállítást és a biztosítást. Részküldemények esetén a szállítási díjat csak egyszer számítjuk fel.
4.3 Darabáru/csomagküldés szállítmányozóval
A nagyméretű és egyúttal nagy súlyú árucikkek a Vásárló házhozszállítási igénye esetén szállítmányozók útján történő kézbesítéssel rendelhetőek meg (bolti átvétel értelemszerűen ezen termékek esetén is választható).
A szállítmányozó az árucikkeket az 1. bejárati ajtónál (főbejáratnál) adja át. (Amennyiben tehát pl. az Ön lakásának a bejárati ajtaja egy emeletes ház második emeletén található, úgy az átadás nem az Ön bejárati ajtajánál, hanem a ház főbejáratánál történik.)
5. FIZETÉS ÉS TULAJDONJOGFENNTARTÁS
Az áru a vételár teljes kifizetéséig a Hervis tulajdona marad. A fizetés történhet bankkártyával, PayPal-lal, utánvéttel vagy Hervis ajándékkártyával.
5.1 Bankkártya
A fizetéshez a következő bankkártyák használhatók: Visa, Mastercard, DinersClub, American Express.
Az online fizetések partnerünk, a PayUnity által kerülnek lebonyolításra az aktuális biztonsági előírásoknak megfelelően.
5.2 PayPal
Amennyiben már rendelkezik PayPal fiókkal, a regisztrációkor megadott e-mail címet és jelszót szükséges megadni a fizetéshez. A fiókjához társított bankkártyával egyenlíthető ki az összeg. Egyszerűbben és biztonságosan fizethet csupán egy e-mail-cím és jelszó megadásával. Nem kell minden fizetésnél beírnia kártyaadatait.
5.3 Utánvét
Utánvételi fizetés esetén a rendelés értékét direkt a szállítónak kell fizetnie. Jelenleg a futároknál készpénzes fizetés lehetséges.
6.1 Házhozszállítás
Kiszállítás jelenleg csak Magyarországon belül lehetséges. A kiszállítást a GLS vagy az MPL csomagszállítók végzik a központi raktárból (vagy az áruházakból) a vásárló által megadott szállítási címre.
A szállítási idő Magyarországon belül kb. 3-5 munkanap, ping-pong asztalok, kerékpárok és fitneszgépek esetén maximum 7-10 munkanap. Amennyiben egy áru a szállítás során megsérül, úgy azt a szállító felé haladéktalanul jelezni kell és kérni kell jegyzőkönyv felvételét, hogy a kár érvényesíthető legyen. A szállítás során megsérült termékek visszaszállítását a Hervis díjmentesen végzi és gondoskodik a hibátlan termék fogyasztóhoz történő eljuttatásáról.
6.2 Személyes átvétel az üzletekben
Személyes átvétel esetén a vásárló tájékoztatást kap email-ben, amint a megrendelt termék átvehető a kiválasztott Hervis üzletben. Az átvételnél a kinyomtatott tájékoztató email-t és egy érvényes fényképes igazolványt (pl. jogosítvány) kell bemutatni az üzletben. Ebben az esetben utánvétes fizetés nem lehetséges.
A megrendelt árut a tájékoztató email kiküldésétől számítva 10 napig tárolják az üzletek. Utána a Hervis visszalép a szerződéstől és a későbbiekben nem áll módjában az árut átadni a vásárlónak. A vételár visszatérítése a vásárló részére a megrendelt termék kifizetésével azonos módon történik.
6.3 Foglalás egy üzletben (ÜZEMEN KÍVÜL!)
Továbbá arra is van lehetősége, hogy a kívánt termék(ek)et a tényleges elérhetőségtől függetlenül egy Hervis üzletben lefoglalja. Amint beérkezik hozzánk a foglalási kérelme, először megbizonyosodunk róla, hogy a termék ténylegesen elérhető, majd legkésőbb 24 órán belül küldünk Önnek egy értesítőt emailben vagy SMS-ben arról, hogy a terméket 3 napig félretesszük az Ön nevére az üzletben, vagy pedig arról, hogy az Ön által kiválasztott üzletben a termék jelenleg nem elérhető. Ezen kívül a határidő lejárta előtt 24 órával küldünk Önnek egy emlékeztetőt e-mailben vagy SMS-ben. Az előzőekben jelzett 3 nap elteltével a foglalás érvényét veszti és Hervis ettől az időponttól nem köteles a termék rendelkezésre tartására. Kérjük, nyomtassa ki és hozza magával az üzletben való átvételhez a foglalásról küldött értesítő üzenetet. Az esetleges kérdésekkel forduljon közvetlenül az üzlethez.
Az üzlet pontos címéről és a nyitvatartási időről a foglalásról küldött értesítőből tud tájékozódni.
Mielőtt még megveszi a termék(ek)et, lehetősége van annak ellenőrzésére az üzletben – ebben az esetben vásárlási kötelezettség nem áll fenn.
7. SZÁLLÍTÁSI KÉSEDELEM
Amennyiben a szállítás vagy a megállapodott szállítási határidő betartása olyan körülmény miatt, amely a Hervis hatáskörén kívül áll, nem lehetséges, úgy a Hervis és a fogyasztó is jogosult a szerződéstől részben vagy teljesen elállni. A Hervis a vásárlót a fenti szállítási késdelemről haladéktalanul tájékoztatja. Amennyiben a fizetés vagy a vásárló számlájának megterhelése már megtörtént, úgy a Hervis elállás esetén ezeket az összegeket díjmentesen visszautalja.
8. ELÁLLÁSI JOG : tájékoztatás a vásárlástól történő elállásról
A fogyasztónak minősülő vásárlót megilleti a jog, hogy az interneten megrendelt termékek megvételétől indokolás nélkül 14 napon belül elálljon. Az elállási jog attól a naptól kezdve 14 napon keresztül érvényes, amikor Ön vagy egy Ön által megnevezett harmadik fél, aki nem a szállító, a terméket birtokába vette. Hervis Sportsclub tagság esetén az elállási jog 14 nap helyett 30 nap, melynek feltétele, hogy a vásárló az online rendelés leadásánál Sportsclub fiókjába be legyen jelentkezve.
Vásárló jogosult a termék adásvételére irányuló szerződés esetén
a) a terméknek,
b) több termék szolgáltatásakor az utoljára szolgáltatott terméknek,
c) több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,
d) ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak, a Fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy (14) napon belül a szerződéstől indokolás nélkül elállni.
Vásárló a szerződés megkötésének a napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja elállási jogát.
Amennyiben él elállási jogával, úgy köteles a Hervis részére egyértelműen nyilatkozni (pl.: postai úton feladott levélben, faxon, vagy email-en keresztül) a vásárló által korábban megkötött szerződéstől való elállásról. A szerződéstől való elállás estében használhatja (nem kötelező jelleggel) a mellékelt formanyomtatványt vagy (nem kötelező jelleggel) a 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet 2. sz. melléklete szerinti mintaszöveget is.
Online: www.hervis.hu/elallas
E-Mail: [email protected]
Hotline: 06 80 180 040 (Hétfő-Péntek 09:00-17:00)
Telefax: +36 1 505 9905
Postacím:
Hervis MAMMUT
Lövõház u. 2-6.
1024 Budapest
Annak érdekében, hogy a vásárlástól való elállása érvényes legyen, kérem küldje el az elállására vonatkozó nyilatkozatot a határidő (14 nap) lejárata előtt.
A vásárlót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát az e pontokban meghatározott rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta.
A vásárlástól való elállás következményei
Ha a vásárló eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a vásárló elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül a Hervis visszatéríti a vásárló által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási (kiszállításért fizetett) költséget is. A Hervis jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy a vásárló nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a Hervis a korábbi időpontot veszi figyelembe.
Ha visszaküldte nekünk a rendelésében szereplő terméket, akkor ha bankkártyával fizetett, ugyanarra a bankkártyára kerül majd visszautalásra a rendelés vételára. Viszont, ha utánvételes formában rendelt, lehetősége van visszakapni a vételárat készpénzben (postai úton) vagy ha megadja a visszárujegyen a bankszámlaszámát, akkor utalás formájában is történhet az összeg visszatérítése. Az üzletben való visszaváltás esetében a vásárlási ár és a szállítási költség visszatérítése ugyan olyan módon is történhet, mint a fizetés, természetesen lehetőség van ilyen esetben visszautalásra is, ebben az esetben szükségünk lesz egy bankszámlaszámra, ahova visszatéríthetjük a rendelés vételárát.
Felhívjuk a figyelmét, hogy az áru(ka)t haladéktalanul és minden esetben legkésőbb tizennégy napon belül, attól a naptól kezdve, amelyen a vásárló értesíti a Hervist jelen szerződéstől való elállásáról, vissza kell küldenie magyarországi megbízottja részére ,az alábbi visszaküldési címre: Hervis Sport és Divatkereskedelmi Kft. (Hervis Mammut, Lövõház u. 2-6. 1024 Budapest.) vagy át kell adnia egy magyarországi Hervis áruházban. A határidő betartottnak minősül, ha a vásárló az áru(ka)t a tizennégy napos határidő lejárata előtt elküldi a visszaküldési címre vagy átadja a részünkre egy Hervis áruházban. Kérjük, hogy a gyorsabb ügyintézés érdekében a visszárujegyet a visszaküldött áruhoz szíveskedjen mellékelni.
A termék Hervis címére történő visszaküldésének költsége a vásárlót terheli. A Hervisnek az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni. A termék visszaküldésének költségén kívül az elállás kapcsán a vásárlót semmilyen más költség nem terheli.
"Felhívjuk szíves figyelmét, hogy levélként visszaküldött csomagokat nem áll módunkban átvenni. Kérjük ügyeljen rá, hogy minden esetben csomagként küldje vissza a termék(ek)et.”
Tájékoztatásul közöljük, hogy a Hervis az áru visszaszállításának a költségeit nem viseli!
Felelősség az áru értékcsökkenéséért:
A vásárlónak kell viselnie az áru értékcsökkenésének a költségeit, ha a vásárló az áru jellege, tulajdonságai, működése megállapításához szükséges mértéket meghaladóan használja az árut és ebből értékcsökkenés állapítható meg. Az értékcsökkenés megállapítása az áru(k) visszavétele során elvégzett vizsgálat alapján történik.
A jogszabályban biztosított elállási jogtól függetlenül, a törvényes eljárásoknak megfelelően, az áru magyarországi Hervis üzletekben történő ingyenes visszavitelére is lehetősége van a vásárlónak, nem kötelező postán vagy futárszolgálattal visszaszállíttatnia a vásárlónak a terméket.
Vásárlót nem illeti meg az elállási jog olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a vásárló utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állított elő a Hervis, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a vásárló személyére szabtak.
9. SZAVATOSSÁG/JÓTÁLLÁS
9.1. Szavatosság
9.1.1. Kellékszavatosság
Vásárló a Hervis hibás teljesítése esetén a Hervissel szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet. Fogyasztói szerződés esetén a fogyasztó az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait vásárló érvényesíteni már nem tudja.
Nem fogyasztóval (vállalkozással)kötött szerződés esetén a jogosult az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.
Vásárló – választása szerint – kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a vásárló által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Hervis számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést vásárló nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a Hervis költségére vásárló is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
A vásárló a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban köteles viselni, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Hervis adott okot.
A vásárló köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni a Hervissel.
A vásárló közvetlenül a Hervissel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
A fogyasztónak a 2022. január 1. napját követően megkötött szerződés teljesítésétől számított 1 éven belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha a fogyasztó igazolja, hogy a terméket a Szolgáltatótól vásárolta (számla vagy a számla másolatának bemutatásával) . Ilyen esetben a Hervis csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája a Vásárló részére történő átadást követően keletkezett. Amennyiben a Hervis bizonyítani tudja, hogy a hiba oka a vásárlónak felróható okból keletkezett, nem köteles vásárló által támasztott szavatossági igénynek helyt adni. A Hervis a fogyasztó vásárlását követő 1 éven belül érvényesíteni kívánt szavatossági igényének megítéléshez saját költségén szakvéleményt szerezhet be. A teljesítéstől számított 1 év eltelte után azonban már vásárló köteles bizonyítani, hogy a vásárló által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
Ha a Hervis a fogyasztó szavatossági teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – 5 munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a fogyasztót .
Amennyiben a fogyasztó szavatossági igénye megalapozott, a Hervis törekszik arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb a hiba Hervissel való közlését követő tizenöt napon belül elvégezze. Ha a kijavítás vagy a kicserélés időtartama a tizenöt napot meghaladja, akkor a Hervis a fogyasztót tájékoztatni köteles a kijavítás vagy a csere várható időtartamáról
Ha vásárló a szavatossági igényét a terméktől- a megjelölt hiba szempontjából- elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a termék egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.2022. január 1. napjától az alábbi sajátos szabályokat kell alkalmazni a fogyasztó kellékszavatossági igényeivel kapcsolatban áru adásvétele esetén:
A vállalkozás (kereskedő) hibásan teljesít, ha az áru hibája a szakszerűtlen üzembe helyezéséből fakad, feltéve, hogy a) az üzembe helyezés az adásvételi szerződés részét képezi, és azt a vállalkozás végezte el, vagy a vállalkozás felelősségvállalása mellett végezték el; vagy b) az üzembe helyezést a fogyasztónak kellett elvégeznie, és a szakszerűtlen üzembe helyezés a vállalkozás által – illetve digitális elemeket tartalmazó áruk esetében a digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás szolgáltatója által – rendelkezésre bocsátott üzembe helyezési utasítások hiányosságainak következménye.
Ha az adásvételi szerződés szerint az árut a vállalkozás helyezi üzembe, vagy az üzembe helyezés a vállalkozás felelősségvállalása mellett történik, a teljesítést akkor kell a vállalkozás által befejezettnek tekinteni, amikor az üzembe helyezés befejeződött.
A vállalkozás megtagadhatja az áru szerződésszerűvé tételét, ha a kijavítás, illetve a kicserélés lehetetlen, vagy ha az aránytalan többletköltséget eredményezne a vállalkozásnak, figyelembe véve valamennyi körülményt, ideértve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, valamint a szerződésszegés súlyát.
A fogyasztó akkor is jogosult – a szerződésszegés súlyához igazodva – az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelni, vagy az adásvételi szerződést megszüntetni, ha
a) a vállalkozás nem végezte el a kijavítást vagy kicserélést, vagy elvégezte azt, de részben vagy egészben nem teljesítette a jogszabályban meghatározott feltételeket, vagy megtagadta az áru szerződésszerűvé tételét;
b) ismételt teljesítési hiba merült fel, annak ellenére, hogy a vállalkozás megkísérelte az áru szerződésszerűvé tételét;
c) a teljesítés hibája olyan súlyú, hogy azonnali árleszállítást vagy az adásvételi szerződés azonnali megszüntetését teszi indokolttá; vagy
d) a vállalkozás nem vállalta az áru szerződésszerűvé tételét, vagy a körülményekből nyilvánvaló, hogy a vállalkozás észszerű határidőn belül vagy a fogyasztónak okozott jelentős érdeksérelem nélkül nem fogja az árut szerződésszerűvé tenni.
Ha a fogyasztó hibás teljesítésre hivatkozva kívánja megszüntetni az adásvételi szerződést, a vállalkozást terheli annak bizonyítása, hogy a hiba jelentéktelen. A fogyasztó jogosult a vételár még fennmaradó részét – a szerződésszegés súlyához igazodva – részben vagy egészben visszatartani mindaddig, amíg a vállalkozás nem tesz eleget a teljesítés szerződésszerűségével és a hibás teljesítéssel kapcsolatos kötelezettségeinek. Az áru kijavításának vagy kicserélésének elvégzésére nyitva álló észszerű határidőt attól az időponttól kell számítani, amikor a fogyasztó közölte a hibát a vállalkozással.
A fogyasztónak az árut a kijavítás vagy kicserélés teljesítése érdekében a vállalkozás rendelkezésére kell bocsátania. A vállalkozásnak a saját költségére kell biztosítania a kicserélt áru visszavételét. Ha a kijavítás vagy kicserélés olyan áru eltávolítását teszi szükségessé, amelyet az áru jellegének és céljának megfelelően – a hiba felismerhetővé válása előtt – üzembe helyeztek, akkor a kijavításra vagy kicserélésre vonatkozó kötelezettség magában foglalja a nem megfelelő áru eltávolítását és a csereként szállított vagy kijavított áru üzembe helyezését vagy az eltávolítás, illetve üzembe helyezés költségeinek viselését.
Az ellenszolgáltatás leszállítása akkor arányos, ha annak összege megegyezik a fogyasztónak szerződésszerű teljesítés esetén járó, valamint a fogyasztó által ténylegesen megkapott áru értékének különbözetével. A fogyasztó adásvételi szerződés megszüntetésére vonatkozó kellékszavatossági joga a vállalkozásnak címzett, a megszüntetésre vonatkozó döntést kifejező jognyilatkozattal gyakorolható. Ha a hibás teljesítés az adásvételi szerződés alapján szolgáltatott árunak csak meghatározott részét érinti, és azok tekintetében a szerződés megszüntetésére vonatkozó jog gyakorlásának feltételei fennállnak, a fogyasztó az adásvételi szerződést csak a hibás áru tekintetében szüntetheti meg, de az azokkal együtt szerzett bármely egyéb áru vonatkozásában is megszüntetheti, ha a fogyasztótól nem várható el észszerűen, hogy csak a szerződésnek megfelelő árukat tartsa meg.
Ha a fogyasztó az adásvételi szerződést teljes egészében vagy az adásvételi szerződés alapján szolgáltatott áruk egy része tekintetében szünteti meg, úgy
a) a fogyasztónak a vállalkozás költségére vissza kell küldenie a vállalkozásnak az érintett árut; és
b) a vállalkozásnak haladéktalanul vissza kell térítenie a fogyasztó részére az érintett áru vonatkozásában teljesített vételárat, amint az árut vagy az áru visszaküldését alátámasztó igazolást átvette.
9.1.2. Termékszavatosság
A termék (ingó dolog) hibája esetén a fogyasztónak minősülő vásárló – választása szerint – a 9.1.1. pontban meghatározott jogot vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Vásárlót azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét vásárló a gyártóval szemben érvényesítheti.
Termékszavatossági igényként vásárló kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén vásárlónak kell bizonyítania.
Egy termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Termékszavatossági igényét vásárló a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. A vásárló a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős.
Vásárló termékszavatossági igényét az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával (Hervis) szemben gyakorolhatja.
A gyártó, forgalmazó (Hervis) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
- a terméket nem üzleti tevékenysége körébe gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető, vagy
- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak, forgalmazónak (Szolgáltató) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
9.2. Jótállás
„Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról" szóló 10/2024. (VI. 28.) Korm. rendelet („Jótállásról szóló Kormányrendelet”) alapján a Hervis, amennyiben e jogszabály mellékletében meghatározott termékek esetén hibás teljesítés merül fel jótállni köteles a jogszabályban meghatározott időtartamig. A Hervis kínálatában a Jótállásról szóló Kormányrendelet alapján jótállást biztosít például a 10.000 Ft feletti vételárú napszemüvegekre; kerékpárokra, elektromos kerékpárokra, elektromos rollerekre, sporteszközökre.
1.A jótállás időtartama az eladási ártól függően:
- 10 000 forintot elérő, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év,
- 250 000 forint eladási ár felett három év [10/2024. (VI. 28.) Korm. rendelet]
E határidők elmulasztása jogvesztéssel jár az alábbi kivétellel: a fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a fogyasztó a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.
2.A jótállás időtartamának a kezdete:
A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.
Ha a fogyasztó a fogyasztási cikket az átadástól számított hat hónapon túl helyezteti üzembe, akkor a jótállási határidő kezdő időpontja a fogyasztási cikk átadásának napja.
Nem tartozik jótállás alá a hiba, ha annak oka a termék fogyasztó részére való átadását követően lépett fel, így például, ha a hibát
- szakszerűtlen üzembe helyezés (kivéve, ha az üzembe helyezést a vállalkozás, vagy annak megbízottja végezte el, illetve ha a szakszerűtlen üzembe helyezés a használati-kezelési útmutató hibájára vezethető vissza)
- rendeltetésellenes használat, a használati-kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása,
- helytelen tárolás, helytelen kezelés, rongálás,
- elemi kár, természeti csapás okozta.
A Hervis a fogyasztó jótállási igényének megítéléshez a szakvéleményt szerezhet be
3.Fogyasztó jótállásból eredő jogai:
Jótállási jog gyakorlása keretébe tartozó hiba esetén a fogyasztó
- elsősorban – választása szerint – kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a vállalkozásnak a másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási igény teljesítésével a fogyasztónak okozott érdeksérelmet.
- ha a vállalkozás a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha a fogyasztónak a kijavításhoz vagy a kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, a fogyasztó – választása szerint – a vételár arányos leszállítását igényelheti, a hibát a vállalkozás költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
A fogyasztó a választott jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a vállalkozásnak megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a vállalkozás adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.
4. Jótállási jog érvényesítése esetén irányadó határidők
Ha a fogyasztó a termék meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a vállalkozás nem hivatkozhat aránytalan többletköltségre, hanem köteles a terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
Ha a Hervis a fogyasztó jótállási igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a fogyasztót.
A Hervisnek törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb a hiba Hervissel való közlését követő tizenöt napon belül elvégezze. Ha a kijavítás vagy a kicserélés időtartama a tizenöt napot meghaladja, akkor a vállalkozás a fogyasztót tájékoztatni köteles a kijavítás vagy a csere várható időtartamáról. A tájékoztatás a fogyasztó előzetes hozzájárulása esetén, elektronikus úton vagy a fogyasztó általi átvétel igazolására alkalmas más módon történik.
Ha a fogyasztási cikk - ez nem vonatkozik az elektromos kerékpárra, elektromos rollerre - kijavítására a kijavítási igény vállalkozás részére való közlésétől számított harmincadik napig nem kerül sor, – a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában – a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket a harmincnapos határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül kicserélni.
Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán – feltüntetett vételárat a harmincnapos kijavítási határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.
ELSŐ KIJAVÍTÁS ESETÉN ALKALMAZANDÓ SZABÁLYOK: Ha a Jótállásról szóló Kormányrendeletben meghatározott jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk első alkalommal történő javítása során a vállalkozás részéről megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem javítható, ebben az esetben a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában 8 napon belül ki kell cserélni a terméket , ha erre nincs lehetőség akkor a vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton- az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán- feltüntetett vételárat 8 napon belül visszafizetni.
HARMADIK KIJAVÍTÁST KÖVETŐEN ALKALMAZANDÓ SZABÁLYOK: Ha a jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk- ez nem vonatkozik az elektromos kerékpárra, elektromos rollerre - három alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik – a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában –, valamint ha a fogyasztó nem igényli a vételár arányos leszállítását, és a fogyasztó nem kívánja a fogyasztási cikket a vállalkozás költségére kijavítani vagy mással kijavíttatni, a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni.
Ha a fentiek szerint a fogyasztási cikk kicserélésére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán – feltüntetett vételárat nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.
Jótállási idő a terméknek vagy a termék részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) termékre (termékrészre), valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik.
A jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a vállalkozást terhelik.
A rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható terméket – a járművek kivételével – az üzemeltetés helyén kell megjavítani. Ha a javítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a vállalkozó gondoskodik.
A jótállás nem érinti a fogyasztó jogszabályból eredő – így különösen kellék- és termékszavatossági, illetve kártérítési – jogainak érvényesítését.
. A jogszabályban előírt rendelkezések megsértése esetén a fogyasztóvédelmi hatóság jár el a fogyasztóvédelemről szóló törvényben meghatározott szabályok szerint.
Fogyasztói jogvita: A fogyasztói jogvita esetén a fogyasztó a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák által működtetett békéltető testület eljárását is kezdeményezheti.
5. Jótállásból eredő jogok érvényesítése:
A fogyasztó kijavítási igényét választása szerint a vállalkozás székhelyén, bármely telephelyén, fióktelepén és a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti.
A jótállásból eredő jogok a jótállási jeggyel érvényesíthetőek, amelynek nem tehető feltételévé a fogyasztási cikk felbontott csomagolásának a fogyasztó általi visszaszolgáltatása.
A jótállási jegy szabálytalan kiállítása vagy a jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása a jótállás érvényességét nem érinti. Jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása esetén a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát - a fogyasztó bemutatja. Ebben az esetben a jótállásból eredő jogok az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal érvényesíthetőek.
Ha a vállalkozás a kötelezettségének a fogyasztó felhívására - megfelelő határidőben - nem tesz eleget, a jótállási igény a felhívásban tűzött határidő elteltétől számított három hónapon belül akkor is érvényesíthető bíróság előtt, ha a jótállási idő már eltelt. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár.
Fogyasztó közvetlenül javítószolgálat(ok)nál (szerviznél) is érvényesítheti kijavítási igényét:
Ha a fogyasztó kijavítás iránti jótállási igényét közvetlenül a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál kívánja érvényesíteni, a javítószolgálat köteles a vállalkozást haladéktalanul értesíteni a jótállási igény bejelentéséről.
A javítószolgálat köteles igazolható módon a vállalkozást értesíteni a termék kijavítását követő öt munkanapon belül a javítás elvégzéséről.
A javítószolgálat köteles igazolható módon értesíteni a vállalkozást a megállapítást követő öt munkanapon belül:
a) ha az ingó dolog első alkalommal történő javítása esetén megállapítást nyer, hogy az ingó dolog nem javítható;
b) ha az ingó dolog javítása előreláthatóan tizenöt napnál hosszabb időt vesz igénybe, a javítás várható idejéről;
c) ha az ingó dolog javítása nem lehetséges harminc nap alatt.
Szavatossági igények érvényesítése
Szavatossági, jótállási igényeit a vásárló a következő elérhetőségeken keresztül jelentheti be, érvényesítheti.
Panaszkezelés
Vásárló a termékkel vagy a Hervis tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait a következő elérhetőségeken keresztül terjesztheti elő:
Levelezési cím: 1095 Budapest, Mester utca 30-32.
Telefonszám: +36 80 180 040
E-mail: [email protected]
A Hervis a szóbeli panaszt, amennyiben arra lehetősége van, azonnal orvosolja. Ha a szóbeli panasz azonnali orvoslására nincs lehetőség, a panasz jellegéből adódóan, vagy ha a vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, akkor a Hervis a panaszról jegyzőkönyvet – melyet öt évig, a panaszra tett érdemi válaszával együtt megőriz - vesz fel.
Hervis a jegyzőkönyv egy példányát személyesen közölt (üzlethelyiségben) szóbeli panasz esetén helyben a vásárlónak átadni, vagy ha ez nem lehetséges, akkor az alább részletezett írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint köteles eljárni;
Hervis a telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a vásárlónak legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldi a jegyzőkönyv másolati példányát.
Minden egyéb esetben a Hervis az írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint jár el.
A telefonon, vagy más hírközlési eszköz segítségével rögzített panaszt a Hervis egyedi azonosítóval látja el, mely a későbbiekben egyszerűsíti a panasz visszakeresését.
Hervis a hozzá írásban érkezett panaszt 30 napon belül érdemben megválaszolja. Az intézkedés jelen szerződés értelmében a postára adást jelenti.
A panasz elutasítása esetén a Hervis az elutasítás indokáról tájékoztatja a vásárlót.
Amennyiben a Hervis és a vásárló között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a vásárlószámára:
- Bejegyzés a vásárlók könyvébe: A vásárlók könyve mindegyik magyarországi Hervis üzletben elérhető. Az ide írott bejegyzésekre a Hervis 30 napon belül írásban válaszol.
- Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál: Amennyiben a vásárló a fogyasztói jogainak a megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A magyarországi Hervis üzletekben megtalálható a helyileg illetékes fogyasztóvédelmi hatóság megnevezése és elérhetősége.
- Békéltető testület: A termékek minőségével, biztonságosságával és a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, valamint a szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos fogyasztói jogvita bíróságon kívüli, békés rendezése céljából eljárást kezdeményezhet a lakóhelye, tartózkodási helye szerinti békéltető testületnél vagy belföldi tartózkodási hely, lakóhely hiányában a Hervis székhelye szerinti békéltető testületnél, melynek elérhetőségei:
Fejér Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúséta tér 4.-6.
Telefonszáma: (22)510-310
E-mail cím: [email protected]
Honlap: https://www.bekeltetesfejer.hu/
A további békéltető testületek elérhetőségeiért lásd:
- Budapesti Békéltető Testület
- Baranya Vármegyei Békéltető Testület
- Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület
- Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület
- Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület
- Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület
- Pest Vármegyei Békéltető Testület
A HERVIS a Magyarországon működő fogyasztóvédelmi békéltető testületek előtti eljárásban részt vesz, de nem tett általános alávetési nyilatkozatot, ezért egyezség hiányában az ilyen eljárásokban hozott határozatok rájuk nézve nem kötelezőek, kivéve, ha a fogyasztó érvényesíteni kívánt kárigénye nem haladja meg a 200.000 Ft összeget, és kérelme megalapozott.
- Bírósági eljárás: Vásárlóként jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének a bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében.
10. KÁRTÉRÍTÉS ÉS FELELŐSSÉG
Az áru a fogyasztóhoz történő szállítás alatt biztosítva van.
Ha a Hervis online shopban téli sporteszközöket vásárol (sícipő, sí, snowboard, sífutó és sítúra szettek), akkor azok nem tartalmazzák az országos és nemzetközi minőségi szabványok (pl.: ISO 11088, 1399, 11110, 8061) szerinti szerelési, beállítási és funkcióvizsgálati (sítalp-sícipő-összekapcsolás) szolgáltatást. A vásárolt téli sporteszközöket ezért szerelés és biztonsági beállítás nélkül szállítjuk ki. Erre tekintettel minden fogyasztónak azt ajánljuk, hogy ezeket a munkákat szakszervizben végeztesse el.
Természetesen a fenti munkák elvégzését üzletünkben is kérheti. Esetleges félreértések elkerülése végett kifejezetten utalunk arra, hogy az online vételár a szakszerű szerelést és beállítást nem tartalmazza.
Minden a Hervis online shopban vásárolt kerékpárt alkatrészekre bontva, kartonba csomagolva szállítunk ki. A szakszerű összeszereléssel ajánlatos egy hozzáértő szakcéget/szakembert vagy egy Hervis üzletet megbízni. Az összeszerelés a Hervis online árában nem foglaltatik benne.
A Hervis nem vállal felelősséget a Hervis-nél online vásárolt termékek használatából eredő károkért, amennyiben a kár nem a Hervis ill. annak törvényes képviselőjének vagy teljesítési segédjének vétkes magatartására, szándékos vagy durva hanyagságára vezethető vissza.
Az élet, test vagy egészség elleni sérülések miatti felelősségvállalást a fenti felelősségi kizárások nem érintik.
11.Hiányosságok jelzése
A vásárló ha az átvett termékkel kapcsolatban hiányosságot észlel, az ÁSZF 9. pontjában biztosított jogait érvényesítheti.
11.2 Jótállás/Szavatosság kizárása
Jótállási vagy szavatossági igény a fogyasztó által okozott károkért nem érvényesíthető. Ilyenek alatt elsősorban, de nem kizárólag, a következőket értjük:
- Külső behatás miatt sérülés
- Sérült vagy megváltoztatott garanciapecsét
- Szakszerűtlen használat
- Mechanikus sérülések
- Hibás működtetés vagy a tulajdonos, ill. egy harmadik fél által elvégzett javítási kísérletek
Személyes adatai védelme különösen fontos célunk. Az adatait ezért kizárólag a törvényi rendelkezések alapján dolgozzuk fel ( GDPR, Info tv. és más jogszabályok). Ebben az adatvédelmi tájékoztatóban tájékoztatjuk a weboldalunk keretében történő adatfeldolgozás legfontosabb szempontjairól.
Közelebbi információkat az adatvédelemről itt talál. A Cookie-utalásokat itt láthatja.
Adatvédelmi jogorvoslat
A vásárló bejelentéssel vizsgálatot kezdeményezhet a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál (székhely: 1055 Budapest, Falk Miksa u. 9.-11. tel.: 36 (1) 391-1400; e-mail: [email protected]) arra hivatkozással, ha személyes adatai kezelésével kapcsolatban jogsérelem következett be, vagy annak közvetlen veszélye fennáll.
A jogainak megsértése esetén vásárló Hervis mint adatkezelő ellen bírósághoz is fordulhat. A bíróság az ügyben soron kívül jár el. A per elbírálása a törvényszék hatáskörébe tartozik. A per a vásárló lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti törvényszék előtt is megindítható.
13. HASZNÁLATI MEGJEGYZÉSEK / ADATVÉDELMI BELEEGYEZŐ NYILATKOZAT
A jelen weboldal használatára az itt megadott feltételek érvényesek: A jelen weboldal használója beleegyezését adja a jelen szabályokhoz és igazolja, hogy a Hervis a weboldal használatával kapcsolatosan nem vonható felelősségre.
A Hervis weboldalának tartalma (szövegek, képek, hangfájlok valamint animációk és videók) valamint a weboldal megjelenése kizárólag a vásárlók tájékoztatását szolgálja, és szerzői jogvédelem alatt áll. Az oldal tartalmából másolni, adatokat menteni és feldolgozni kizárólag magáncélra engedélyezett. Az üzleti felhasználáshoz kifejezett írásos jóváhagyásra van szükség.
A weboldal használata a vásárló saját kockázatára történik. A Hervis nem vállal felelősséget az oldalról elérhető idegen weboldalak tartalmáért. A Hervis ezúton kifejezetten elhatárolódik minden az oldalról elérhető, külső weboldal tartalmától és ezeket a tartalmakat nem tekinti sajátjának. A jelen nyilatkozat érvényes minden megjelenített linkre és a linkeken keresztül elérhető oldalak teljes tartalmára. A cég saját ajánlatai az adatbankokra és adatbank-rendszerekre vonatkozó szerzői jogvédelem alatt állnak.
14. ALKALMAZANDÓ JOG
A szerződésre a magyar jog az irányadó, az EU kereskedelmi jog kizárásával.
15. MENTESÍTŐ ZÁRADÉK
A jelen szerződéses feltételek bizonyos rendelkezéseinek érvénytelensége a szerződéses feltételek többi rendelkezésének érvényességét nem érinti. A felek kötelesek az érvénytelen rendelkezést olyan rendelkezéssel helyettesíteni, amely az eredeti rendelkezés céljának a leginkább megfelel.
A jelen feltételek fejezeteinek címei kizárólag az átláthatóságot szolgálják, és azok szövegezése nem használható fogalom-meghatározásként.